Wednesday, October 01, 2008

Syawal Eve

Hari sibuk pun bermula, starts d day ngan pegi beli santan...i was a bit sleepy sbb semalam dok layan Ms. SS on YM (emm actually dia yang start layan aku since i cant sleep and my husband was away..tq ya).


Masak hari ni 3 jenis rendang, RENDANG TOK,
RENDANG PEDAS DAGING and RENDANG AYAM KUALA PILAH....
KUAH KACANG.. gotong royong masak with Mak, aku really salute ngan kederat tuanya tu, kalah aku...dia cam tak tahu penat....aku dah kehausan dan kepanasan ihihihi...






Siap masak by noon, and Abang picked me up at 3 , went to PKNS to get his baju melayu, semua baju melayu yang ada dah kecik, it's either the baju shrinked or he's getting bigger ihiihihihi...melilau dengan kaki aku yang penat....dia mencari dari satu kedai ke satu kedai....layan kan saja lah...altho ada dah terjumpa satu yang quite nice and the price is reasonable but still dia mau layan round satu PKNS !!! waduh pening banget....akhirnya terjumpa satu and aku dah lega ...

sampai rumah , aku kena plak basuh baju n kain pelikat tadi, then masuk dapur masak lagi...he requested for Sambal Sardin few times in Ramadan, and finally aku perkenankan (gout patient cannot take sardine...a killer babe). Aku pun lama tak makan tu sambal sardin and since tomorrow dah nak raya so what a heck...klu sakit balun ubat la brader !!!...

Berbuka hari ni meriah sbb Anja, Yasmin, Eishah and Abang kecik datang buka posa....hilang rindu mak aku pada cucunya itu....

I got a thumbs up from Abang ...Sambal Sardin sedap....athe dah 5 bulan tak kena yeop...mau tak sedap....

Kami suma dah start makan ala-ala hari raya ihihi...altho belum full blown lagi tapi kenyang sih.... ado nasi impit, ado lomang, rondang .... siap budak2 tu makan2 kuih raya and kepek2 raya lagi....

Finally malamnya Chik panggil suma berhimpun and kami start bertakbir. Alhamdulillah, syawal menjelma lagi, Ramadan berlalu pergi...moga nanti akan di pertemukan Ramadan yang sentiasa di rindui....


While writing this blog, bunyi mercun berdentum dentam....harap tarak yang meletup muka, hilang jari or meninggal dah le....raya raya gak.....keselamatan jgn di lupakan !!

ok wa mau tido esok will be another long day....

To all reader(s) (if any le) SELAMAT HARI RAYA , MAAF ZAHIR BATIN

No comments: