Monday, October 20, 2008

Bila Kita di Panggil Pulang...

Aku received one sms pagi tadi yang buat aku terharu....seorang kenalan telah pergi menyahut panggilan Ilahi....i was sadden by her sudden death...apparently dia terlibat dengan one accident malam tadi... Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas Rohnya, semoga dia di golongkan di kalangan orang-orang yang mendapat keberkatan Allah, semoga kuburnya nanti terang bagaikan taman-taman syurga...Amin...




....begitu kita tidak punya kuasa sedikit pun ke atas diri kita sendiri.....bila mana tiba waktunya untuk pulang, tidak satu saat pun akan dilewatkan. Aku jadi terfikir, apakah akhirnya hidup aku nanti ? Apakah aku sudah melakukan yang cukupnya untuk bekalan di sana ? Apakah yang sudah aku lakukan di dunia ini, perkara2 itu apa baik untuk aku di sana nanti ? Apakah aku setiap hari berjalan dengan rasa syukur atas nikmat kurniaanNya ??

hari ini membuatkan aku terfikir, bahawa hidup :
  • terlalu pendek untuk aku terus sombong dengan apa yang ada,
  • terlalu pendek untuk tidak terus membagikan kasih sayang sesama kita,
  • terlalu pendek untuk adakan waktu sendiri bagi melakukan perkara2 yang ingin aku lakukan
  • terlalu pendek untuk mengecapi segala nikmat yang terhidang cantik untuk kita....
Aku seharusnya bersyukur atas kejadian yang terjadi di sekeliling aku, drama kehidupan yang terus berputar menggantikan episod-episod baru...semua ini mengingatkan aku, bahawa hidup di dunia ini punya satu tujuan, hakikat kehidupan bukan hanya sekadar melihat tapi untuk di rasai dan dinikmati, hakikat kehidupan adalah lebih dari itu.....yang penting aku pasti akan pulang bersama apa yang aku lakukan di dunia ini............

No comments: