Thursday, October 30, 2008

2008 yang semakin hampir ditinggalkan...

Esok dah masuk bulan November. Tak lama lagi 2008 pun blah, masuk plak 2009. Hmmm setahun cepat betul berlalu. Apa yang aku dah accomplished sepanjang tahun ni, dan apa yang belum aku sempat buat yang patut aku buat dalam 2008.

Dari segi kerja, selama 10 bulan ni ada few projects aku handle and although awal2nya banyak hiccup , but gradually things are picking up. Tunggu for deployment je... and thru my experience masa deployment ni lah paling kalut. User nak itu ini yang dulu tak pernah pun di minta.

Dari segi masa untuk family plak; aku rasa tahun ni paling banyak aku lepak ngan mak but paling sikit masa aku have with my own husband. Tapi aku paham nature kerja dia...so aku pandai2 la bawak diri. Aku akan indulge myself either in reading a book or writing one.

Dari segi kesihatan; aku gi gym regularly and trying to stick to 4 days a week (trying hard to go 5 times tapi tak kesempatan huhuhuu). Sometimes ada gak hari aku saja malas !! hmm tak bagus tuh. Aku read somewhere one fitness guru, Bob Greene ada quote something like this, "Do exercise like you brushing your teeth every morning". Hmm...so its all about mindset. Personally i think exercising early in the morning put me on the go for the rest of the day. More alert, tak de rasa nak tido , and the best thing is aku rasa alive. So dulunya aku exercise sbb nak kurus, now aku exercise sebab aku feel good after it. Although aku tak lost weight (i gained ahahahah) but somehow it makes me happy, when happy i feel good when feel good i feel healthy....

Tinggal lebih kurang 60 hari jek...aku better catch up with all other things yang patut aku siapkan tahun ni....

Hari ni berlalu pergi menjadi kenangan
Esok datang hari baru bersama harapan

3 comments:

en_me said...

esok masih oktober.. kannns, ehehe

blackpurple @ jowopinter said...

Salam.

Trimas singgah di laman saya yang entah apa-apa itu. Nak linkkan, tiada masalah... :)

Nisyah said...

lho....dah silap...nak cepat sangat ke November...thanks en_me......


waduh !

En Jowopinter...

tima kasih....