Sunday, October 05, 2008

Kekecohan Pun Bermula......



Hari raya mula ngan kami suma ke Masjid Sunway....lepas tu ke kubur ayah..then kubur opah...semua tenang saja...

Balik rumah makan, tengah makan Kak Laili and d gang datang....kecoh tak abis lagi Abang and d gang plak datang....so happy semua berkumpul except for Malek and d gang kat Jubail and they celebrated Raya earlier one day than us and now heading to Mekah for their Umrah.

Dalam pada kecoh2 ada plak neighbour datang with one whole troop...siap bawak adik and adik ipar dia lagi....tak sabau2 nak beraya depa ni... tunggu la kami clearkan family dulu...nak bermaafan pun tak sempat...tapi tak pe...pasti ada hikmahnya...macam Ms SS ckp everything happened for a reason...but until now i tak nampak what's the reason..maybe someday...

Snapped few hundreds photo , aku try upload ke Facebook tapi FB gila so later la aku post so that Malek can share the spirit of Hari Raya far away from us....ihihi kesian kesian



Dah clear suma kami pun berangkat ke Port Dickson, Mak and Suffi oso akan spent d raya hols di PD...

Suasana lebih tenang di PD ye lah kami sampai pun dah dekat kol 5, sempat ziarah kubur mak mertuaku.... ku sangka tenang hingga ke pagi rupanya lagi happening di senja sepi.... lepas maghrib ada kat 50 orang kot serbu rumah Abah....so aku and Lina (my biras) bertungkus lumus la plak.... aku tak sempat snap gambar sbb aku sibuk mencuci pinggang dan menghidang apa yang patut...ada gak aku curi2 tulang dengan bersembang2 ihihih...



Aku rasa ni lah gambar yang kami sempat snap bersama2....tu pun sib baik Abah's best fren datang, Mr and Mrs Hirouka...klu tak tak de la gambo raya di PD ihihhihi....next year kena make sure ada gambo raya gak....


Konklusinya (ntah ada ke tidak perkataan nih), raya ni aku rasa paling meriah, Mak paling happy and aku (aku rasa semua kami) happy tengok mak Happy and that's the best thing for me....

1 comment:

Anonymous said...

what happened to the other one?