Tuesday, October 21, 2008

Pelangi Petang

"Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahaya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan hati ini......"
~ Pelangi Petang , Sudirman Haji Arshad



Setiap kali aku dengar lagu ni mesti ada rasa sedih...tak de apa2 kenangan cuma liriknya sedih di tambah dengan suara Sudirman yang mendayu-dayu...

Why tiba-tiba aku tulis pasal pelangi ..apa signifikannya dalam hidup aku ni, hidup kita ....
pada aku walau dia datang sekejap, aku tetap akan terpana dengan kecantikan dia. Muncul setelah hujan membasahi bumi, membuat semua isi alam kalut, tapi pabila sang mentari muncul kembali, sang pelangi melakar di kaki langit, seperti ingin mengatakan, setiap apa yang sukar dalam hidup ini tetap ada kegembiraan di penghujungnya.

Hidup camtu la kan, ada pasang surutnya, ada waktu kita di atas, ada waktu kita di bawah. Yang di atas tak semestinya sentiasa di atas dan yang di bawah tak kan di bawah selamanya. Roda hidup ni akan terus berputar, selagi kita berjalan di bumi ini selagi itulah putaran hidup terus dan terus dan terus bergerak.

Terpulang la pada kita mahu mencorakkannya bagaimana.....

No comments: