Wednesday, November 22, 2006

Cheezy Nite

Semalam aku bake 2 cakes; Oreo Cheese Cake and Cheese Fruit Cake. Both are orders from my frens. Ok la dari dok saja ada gak extra cash. Hujan petang semalam masa aku buat oreo cheese cake, dah tu kucing2 aku tak berenti mengiau, so aku bagi depa makan dulu. Nanti dah pindah tak tahulah nasib kucing2 ku nanti. DH mmg tak mau bawak. Daging aku tengah rebus, plan nak masak lemak daging, patutnya letak nangka, tapi hari ni tak de rezeki, nangka tak de plak. Sementara tunggu daging lembut, aku pun whipped the cheese, blend the biscuits, pour it, and in the oven it goes. Naik atas solat asar and tunggu maghrib sekali. Alhamdulillah aku dah masuk juz 10. Target aku 3 bulan khatam 1 kali. Setakat ni syukur aku on track lagi. Moga-moga Allah beri aku kekuatan untuk melaksanakan hak ku ke atas Al-Quran.

AKu sambung masak gulai lemak daging and goreng ikan selangat. Ikan favorite aku. Tapi yang aku beli ni besar2 skit, aku suka yang kecik2, lagi garing. Tak disangka2, once aku bawak balik ikan ni ke rumah mertua, bapak mentua aku punya la suka. It brings back good memories. Arwah mak dia suka goreng ikan ni and he'll ate it just like that. I did something good i guess. Sometimes small things kita buat pada orang the impact is just great. Ok dah siap masak , DH pun turun and we ate dinner at around 8. Gulai lemak daging turns out to be really hot, pedas gila even lidah DH aku yang born as orang Nogori pun terbakar, ahahahahah...camno ekau ni, eden baru masak podeh skit dah tobal bibir. He used to eat those pedas2 dishes, ingat lagi masa baru2 kawin , dia selalu ckp 'tak pedas lagi ni' , tapi lidah aku dah rasa terbakar dah. La ni apa dah jadi... AKu usik DH kata dia dah makin tua, lidah dah nipis. Bengang je dia.

Dah siap makan and do the dishes, aku sambung plak buat Cheese Fruit Cake for Dilla's father. Birthday pak dia esok. So ku gagah gak buat kek walaupun aku dah kepenatan. Siap tu aku naik atas while tunggu kek masak aku layan Desperate Housewifes.

Well that's what i did yesterday nite. Went to bed at ard 10 and got up as usual 4.30 am.

No comments: