Thursday, September 11, 2008

Kukur Kelapa

Pagi tadi, aku beli santan, while waiting for my santan to be ready aku dok ralit tengok kakak kedai tu belah kelapa. Tiba-tiba aku di bawa balik ke zaman kecil-kecil. Back then we used to buy buah kelapa and kukur sendiri. Ingat lagi Opah akan tetak kelapa tu and kami pakat tadah air tu, sometimes ada buah (or is it umbut kelapa tu...ni kena tanya mak aku) , Pah akan korek and aku suka gigit-gigit. Opah akan duk atas kukur kelapa...zaman sekarang dah tak de ...and dengan expertnya dia mengukur. kukur kelapa tu pulak di jadikan bahan permainan kami kecik2.....syok oo dok atas tu cam duk atas kuda, and Opah akan selalu suruh simpan, dia tak mau kami lasak atas kukur tu ihihi nanti dia tak leh kukur plak. Hmmm tapi zaman2 dulu mmg best lah...tak cam budak2 zaman sekarang....dulu semuanya simple...simple life , simple meal ..

No comments: