Tuesday, April 21, 2009

Surat Terbuka untuk Drebar Bas dan Lori

Kepada Encik Drebar Bas dan Lori,

Saya dapati cara pemanduan Encik Drebar Bas(DB) dan Drebar Lori(DL) di lebuhraya utara selatan sangat merbahaya. Encik berdua suka-suka hati tukar lane seolah2 Encik saja yang berada di atas jalan tu. Encik bawak laju tanpa mengira perasan pemandu-pemandu lain terutamanya yang memandu kereta2 kecil seperti Kancil.

Bila accident dan bila muka encik keluar kat TV, encik buat muka kesian. Tapi encik pernah tak terpikir nak kesian kat penumpang dan pengguna jalan raya ?

Saya tak pernah kesian tengok muka sekupang encik keluar TV, cuba merayu dengan mengatakan apa akan jadi pada keluarga encik memandangkan encik seorang yang menanggung kehidupan keluarga encik...tapi encik lupa yang penumpang-penumpang atau pengguna jalan raya yang menjadi mangsa encik juga merupakan orang yang menanggung kehidupan keluarga mereka.

Saya harap encik berubahlah..ingatlah bila di belakang stereng encik memikul amanah dan tanggungjawab, jangan jadi pelesit jalanraya...kalau encik sorang je yang mati saya tak kisah...


Sekian.

Terima Kasih.

3 comments:

~Juejune~ said...

di harap encik DB dan DL di Malaysia nie sedar... nie dah berlaku insiden baru nak menyesal...

Yut said...

asbab dan musabab je tu!

Nisyah said...

June : tu le ..depa ni kena pergi kursus

Yut : ye asbab dan musabab, tapi tak salah kan klu kita berhati2 :)