Saturday, November 01, 2008

Kompang Di Palu, Pengantin Duduk Malu


Setiap kalu klu aku dengar bunyi kompang mesti tetiba ada rasa sedih terselit di sanubari. Kenapa ? Aku pun tak leh nak explain kenapa.

Mungkin ;-
  • org pompuan cam aku dah jadi isteri; bererti aku tak boleh nak mengarut tak tentu hala..muahahaha
  • hari tu di sambut meriah, tapi apakah hari-2 yang akan kita lalui bersama-2 pasangan sentiasa meriah, biasa la hidup rumahtangga mesti ada pasang surutnya, ada gaduh dan selisih fahamnya.
  • aku merasakan kesedihan mak aku, ketika mana anak yang dulu dalam kandungannya, di jaga , di susui dan di belai penuh kasih akan diserahkan pula pada seseorang.huk sedih ...
Entoh la.... but this feeling hanya wujud lepas aku naik pelamin 7 tahun lalu. Dan setiap kalu aku attend kenduri kawin, orang lain happy dengo kompang aku plak sedih. Biol tul. Korang nak cakap aku feeling terlebih cakap la..tapi tu la yang aku rasa. Dan aku akan tambah sedih klu kompang tu nanti berbunyi bilamana tiba masa aku akan menyerahkan anak aku tak kira la pompuan ke laki ke ke pasangannya.

Huk...huk ...huk...




Alamak ! Entry ni mengundang pertanyaan suami ku...Ada ke dia tanya "apasal Nen sedih ? Nen Tak suka ke kawin ngan Abang ?" .. yenadei !!! Cer cer baca betui2....





2 comments:

Cikgooden said...

seronok duduk atas pelamin...rasa nak naik lagi..ha ha ha.

Nisyah said...

boleh...3 kali lagi pun boleh...marah nanti Cik Puan ahahahaha....