Thursday, November 06, 2008

Kesian aku...

Semalam aku terkedu depan pc.....bila kena gelak dek sorang teman...betul2 aku terkedu...
tak de class sangat ke kalu beli barang kat PASAR TANI...

Aku tengok tak de cacat celanya barang beli kat PASAR TANI. Untuk middle class cam aku ni, ok saja..tak perlu barang-barang di boutique yang harga mahal melampau. Apa-apa yang di atas RM50 pada aku consider mahal. Contoh sehelai seluar; di PASAR TANI aku leh dapat RM45 (kalu tawar dia bagi RM43) , quality baik, kalu jaga boleh tahan 2-3 tahun. Untuk quality yang sama jika di beli di toko-2 besar, aku kena bayar dua kali atau tiga kali hanya untuk jenama / brand, Penting ke benda tu ? Tapi bagi mereka yang jaga penampilan mungkin benda ini penting, pada aku yang lebih utama adalah keselesaan, murah dan tak de nya orang nak check dengan menyelak seluar/skirt/baju brand apa ko pakai.

Tapi apa-apa pun ini semua pilihan, dan aku tidak peduli pun kalau orang tu nak beli kat mana...kalau yang mampu boleh la berbelanja di toko2 ternama, kalau yang biasa2 cam aku, PASAR TANI sudah cukup memadai....tak payah la kita ikut peribahasa BIAR PAPA ASAL BERGAYA.....yang penting hujung bulan aku tak pening dengan hutang2 bank yang berjela2.

2 comments:

Bob Danial said...

Jangan sedih Si Comel-Comel ku... nanti kita pergi ke toko ternama untuk beli belah - kita pergi toko toki.

Yang penting, kita tahu apa yang bagus untuk kita.

The last part yang Nen tulis betul. Jangan di ikut resam 'biar pape asey bergaye.' diorg tak tahu, "kene mate, bute!"

Yut said...

yang ada brand tu mesti kena ada kualiti..lebey tahan lama...lebey selesa...tu yang beli tu...

tapi kalu ada yang beli yang branded cuma nak nunjuk nak ria' lepas tu pening hutang kad...ekekekek tu namanya...masalah mental!!!