Monday, November 03, 2008

Isnin Yang Biru

Isnin datang lagi..aduhai malasnya nak ke kantor. Andai je tak payah kerja tapi ada duit banyak dan boleh bersenang-senang... boleh aku bersantai setiap hari sambil minum air fresh oren di tepi kolam renang (citer melayu kan suka minum fresh oren ihihii)...hmmmm...

Aku di panggil ke alam realiti..stop berangan walaupun free ! ahahahaah..... Dari Saujana Utama ke rumah mak aku , anto barang2 dulu then terus ke KL. Ok la hiway tak jem...kira aku bole bawak dengan selesa. Parking kat Hotel Midah kena RM5, ok la dari kat tempat Keling dah la open dia caj aku Rm8....cheh...

Aku hari ni whole day kat Koperasi Polis... bangunan ni lebih tua dari aku, dan sistem yang mereka pakai pun dah wujud masa aku 5 tahun...serious nih...aku bukan nak kutuk tapi tulah namanya jimat ! Tak merugikan duit tuko sistem..bagus2...tapi now mereka dlm proses tukar sistem baru, ye lakan orang suma dah web deme masih pakai dumb terminal...zaman dah berubah..sistem pun kena la berubah....

So hari ni aku main ngan data je...walaupun aku masih rasa biol lagi disebabkan hujung minggu aku yang aku gunakan sebaik mungkin...aku tak buat hapa 2 hari.. serious tak de buat apa..syok gila...Sambil2 migrate and convert data, aku check status project lain, via YM jek...ahahah aku rasa budak2 ingat aku chatting la...tapi weh aku tengah kerja ok.

Balik keje hujan....Alhamdulillah dah lama tak hujan. Lebat jugak. Jalan tak jem, mau tak aku ikut TOL...ahaha so mestila tak jem...klu ikut Federal mau tersangkut2...

Kira Isnin aku ni tak le se biru mana...masih oke lagi...masih tenang lagi. Esok aku kena gi Melaka...malasnya...tapi tak pe...mana tau kot2 aku dapat title Datuk plak ahahahaha....

1 comment:

Anonymous said...

wah...moday blues ka..
aku confius gak ni..apa spesis kerja kau..main2 data?.

slamat berblues...