Thursday, November 06, 2008

Aku Hanya Seorang Kuli

Ingat lagi satu entry pasal aku hangin dengan main contractor....

Aku hanya pekerja kecil yang keputusan aku tidak di ambil kira. Aku bersuara, suara aku di dengar tapi tidak diendahkan. Apa la gunanya bila berdegar-degar di canang di mana2 aku ni "partnernya" tapi realitinya aku tetap seorang pekerja yang harus ikut saja.

Sampai bila harus aku ikut saja ? Selagi mana aku bernama pekerja yang setiap bulan di bayar upah berupa gaji walau nama tercatat atas kertas seolah aku yang punya kompeni....

Hari ini aku ingatkan diriku....rupanya aku hanya seorang kuli .....

5 comments:

Cikgooden said...

kuli pun manusia jugak....

makan nasik dengan tangan sama macam tokey tokey yang kaya raya...

bezanya dorang kaya..kita miskin..ahakkks.

Nisyah said...

cikgooden ya betul sekali

dankita kerja bagi tokay kita kaya raya lagi hihihih

yahya uzir b. mohd dahari said...

tapi tak payah risau pasal nak cari duit bayar gaji etc.........

kuli pun kuli lah janji balik malam tido nyenyak......

Yut said...

yang terpenting rezeki halal.jadi kuli ni kekadang lebih banyak pahala daripada jadi bos yang akan banyak dosa.....
kalu kuli yang bertaqwa...lagi darjat tinggi...heheheh....

Nisyah said...

sib baik jadik kuli saja....:)