Saturday, December 13, 2008

Rover Track - FRIM

Sabtu pagi aku mencuba off road cycling. Gila BEST ! Location FRIM- track : Rover. Utk novice cyclist cam aku ni ok lah kot...dapat gak la aku kerabat naik bukit2 tu walaupun ada gak slope2 yang tak lepas... aku tolak je basikal tu...Mak tak larat nok.....jantung nak pecah !!!...

Dah few month gak brader aku ngajak tapi ada je halangan. Awal2 tu suspen gak, paling ngeri klu aku tergolek dok masuk gaung...sakit oooo....tapi semangat yang diberi Kak Ani and Chik serta Haziq (off track champ ihihi) dan Firah...aku pun abis gak satu round.


Ini map aku cilok dari FRIM website. So klu korang nak gi tak yah nak study map bagai..konsep yang best adalah BELASAH je....takkan nak sesat, paling2 ko end up either kat Sg. Buloh, or Selayang atopun Kepong...takdenya nak sesat sampai ke Kampuchea.

Track2 lain yang lebih mencabar ada gak, nak masuk trail tu klu dah terror cam brader aku boleh layan klu tak main kat Rover sudah cukup.




Baru sampai... angkut basikal kluar kete, pasang tayar. Tu suma kije brader aku.



One of the stop area kat Rover Track. Seen here future off-road champions, Haziq an Fira.



Kak Ani sempat berposing. Track ni aku tak tau namanya, after finishing one round of Rover Track kami hayun sini plak. Track ni susah for me as a first timer. Jalan banyak batu2 and tak sekata. Peluang tergolek gaung amat cerah. Ada berani ??



Fear Factor Family.
Brader aku yang mat motor, mat off road , mat race dan segala macam mat lagi.
Kak Ani, the only Malay off-road cyclist aku nampak kat Rover Track. Cayoks.
Haziq n Fira - tak letih-letih ke ? Klu turun bukit....fuhhhhhh berdesup peginya.




Akhir sekali...aku yang termengah-2...tayar tak pancit aku yang pancit. HAHAHA
tapi aku tak serik...minggu depan kita bertemu lagi...tapi aku nak masuk Canopy Walkway plak..so wait for my next entry

1 comment:

Ms. SS said...

aku nak ikut!!! aku tak leh ride basikal, so aku jalan jer ler...