Monday, November 09, 2009

Macam-Macam Le.....

Menyampah betul aku kalau pergi majlis kenduri kena tunggu pengantin berjam-jam. Kami sampai kol 8 malam, sebabkan hujan, walaupun jalan agak clear dari Sungai Buloh ke Ampang, tapi ada gak tempat-tempat yang sangkut. Majlis nampak grand lah, ngan pelaminnya yang glamor, silap lak aku tak amik gambo. Kol 8.30 pengantin tak nampak bayang lagi...tunggu-tunggu kat kol 8.40 masuk plak tetamu kehormat, ntah sapa lah aku pun tak heran nak tau....pengantin tetap tak turun....nak kata mereka dari tempat lain mustahil sbb depa buat kat Hotel...dah nama buat kat Hotel mestile ada bilik di beri khas kan...ater apa yang buat lama....aku kesian tengok tetatmu-tetamu yang datang, sure lapor la kan...aku pun lapo gak sbb dah pass dinner time tu weh....

Last-last turun la si pengantin, berjalan beriringan kat kapet merah...sbb aku dah angin aku pun tak amik pot le mereka jalan dari pintu masuk sampai la ke pelamin. Dah dok atas pelamin, pengacara pun start la pot pet pot pet, baru aku tau yang pompuan tu kengkononnya pelakon, berlakon baru satu felem, Antu Fighter...ntah aku tak pernah tengok pun jadi aku tak kenal, so kategori suam-suam kuku le....tu le antara faktor depa lambat turun kot...kengkonon feeling Siti Nurhaliza ..kah kah kah...so ok la since dah pengantin turun aku ingat sekejap lagi leh makan la kan, mandang jam pun dah kol 9 lebih....tapi tak juga...pengacara keep on membebel sampai satu part membuat aku geli nak dengo...chissss kadang dik klu waktu mengacara benda-2 yang sayang sayang antara dua pengantin tu tak payah le ko heboh, semua orang tau pengantin baru mesti loving each a other...tak payah ko nak bercerita yang buat makcik-pakcik yang ada nampak tersipu2 malu.....

Merenjis dah siap dengan mak pak tok nek, mak penakan pak penakan suma...tapi nasi tak mai-2 lagi. Bila MC announce acara makan,aku rasa suma lega kot...tapi buat aku bengkek, amik masa 5 minit gak nak membawa nasi tu, nak beratur bagai, kendian masuk le kengkonon hulubalang mempersembahkan kat dua ekor yang feeling anak raja tu...ihihi...last2 kol 9.30 baru leh makan.....sib baik la food pun sedap....

Aku tak kisah ko nak buat acara 3-4 jam pun nak bercerita detik2 pertemuan tapi klu dah tahu nak cerita panjang berjela, korang turun le awal2 skit..ini idok....tau la kome raja sehari tapi tetamu kena hormat la juga dik oi....

Malam tu gak geng NS ngan Kelantan tengah kejo sebijik bola kat padang bukit jalil. NS menang Kelantan kalah, abis di bakonya kerusi, apa lak di bako nya kerusi baik ko lempang je team Kelantan yang main cam hapa tu kan...terajang sekor-2, baru la pueh hati kan...ni nak ngamuk pegi baling botol ke cameraman RTM...dia bukan player la bahlul, dia cameraman jek....apa la....hahahahhaha.....

2 comments:

Naz in Norway said...

Haiiiii...hilang penat i balik dari kerja bila baca entry you ni. So funny lah you! :D
Berilah mereka peluang untuk merasa keglamoran itu walaupun ianya suam suam kuku. Bukankah sekali seumur hidup. Of course for some people yang datang dari kampung Duracell, they will go *dan lagi...dan lagi...dan lagi...*
Take care!
Keep writing!!

Nisyah said...

Naz,

I ni suka mengarut..so bersabo je la hehehe...eh u take care too...