Wednesday, July 08, 2009

Saat Itu.

Ku terdiam.
Melihat dengan mata yang terbuka sedikit.
Nafas ku tahan-tahan.
Dia semakin hampir.
Aku dapat melihat wajahnya.
Tiada senyum.
Aku cuba berlari.
Tapi mahu kemana ?
Kakiku keras seperti dipaku.
Nafasku makin terasa perlahan.
Dia terus menghampiri.
Terus mendekati diriku yang kaku.
Peluh halus memercik di dahi.
Aku merasakan sejuk yang tidak pernah terasa.
Mataku pejam.
Dia membisik "Masanya sudah tiba..."
Airmataku bertakung..
Rasa sesal menyelubungi.
Tapi semua rasa sudah tiada artinya.
Perlahan aku rasakan sentapan.
Maha dahsyat.
Sakitnya menyiat kulitku.
Ku terus kaku tanpa boleh melawan.
"Ya Allah ampuni aku..LAILLAHHAILLALLAH.."
Sunyi.....sepi.....
Ku berdiri melihat di sisi ...
Jasadku dan rohku tidak bersatu lagi.
Sekeliling sepi....
Sent from my wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

Yut said...

adakah anda masih hidup?ekekekekek

Nisyah said...

tidak......

Bob Danial said...

ingatkan sajak nak terberak tadi.....