Monday, March 30, 2009

2 Jam....


Sg Buloh --> KL --> Puchong = 2 hours drive...

GILA !!!!!

KL mmg gila...banyak gila kereta sekarang

Dulu ...10 tahun lepas masa opis di KL not as bad as this....

Ada highway pun kereta punyala banyak....tol kasi angkat tapi sesak macam hapa....

Nak naik LRT.... reliable ke ? Kenapa aku tanya sebab sekali pernah aku nak ke KL tapi LRT sangkut...sebab KL di simbah hujan lebat...LRT tak leh berfungsi dengan baik...sudahnya aku naik kereta gak and sangkut more then 2 hrs....

Apa option warga KL ada...naik kete sure sangkut lebih 2 jam...naik bas pun sangkut...naik moto ? klu hujan gerenti sangkut dan yang paling utama SELAMAT ke nak bertarung di jalan2 dengan Mat-Mat Rempit, yang motto hidupnya seolah-olah, "ESOK TIADA LAGI DAN AKU TAK MO HIDUP WALAU SEHARI LAGI..."

Apa yang menarik perhatian aku pagi tadi, in the 2 hours aku berselisih dengan 5 ambulans....LIMA.....persoalannya....stress ke dok kat KL....sampai ramai yang kena di kejarkan ke HOSPITAL naik ambulans, hopefully mereka semua selamat ...

And dalam hati aku...aku wish for KL 30 thn dulu macam masa aku kecik2...tarak jem pun kan ke best....

Nota kaki : Stop la berhijrah ke KL...kerja la kat tempat korang sendiri.....KL dah PADAT....



sementara tunggu traffic lite aku sempat snap KLCC.....

No comments: